Edebiyat Dersi Konuları
Edebiyat Nedir? Edebiyat Tarihi Edebiyatımızda İlkler Pratik Edebiyat Bilgileri Eser / Yazar Eşleştirmeleri Önemli Edebî Eserler Orhun Abideleri Dede Korkut Hikayeleri Kutadgu Bilig Divanü Lügati’t Türk Divan-ı Hikmet Atabetü’l Hakayık Türk Destanları Türk Efsaneleri
TÜRK EDEBİYATI DÖNEMLERİ
İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatı
Sözlü Edebiyat
Yazılı Edebiyat
İslamiyet Sonrası Türk Edebiyatı
Divan Edebiyatı
Halk Edebiyatı
Karahanlı Dönemi Edebiyatı
Batı Etkisindeki Türk Edebiyatı
Tanzimat Edebiyatı
Servet-i Fünun Edebiyatı
Fecr-i Ati Edebiyatı
Milli Edebiyat
Beş Hececiler
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Yedi Meşaleciler
Garipçiler
İkinci Yeniciler
Toplumcu Gerçekçiler
Maviciler
Hisarcılar
SÖZ SANATLARI
Benzetme (Teşbih)
Kişileştirme (Teşhis)
Abartma (Mübalağa)
Mecaz (Değişmece)
Ad Aktarması (Mecaz-ı Mürsel)
Cinas
Kinaye
Akrostiş Sanatı
Güzel Neden Bulma (Hüsn-i Talil)
Konuşturma (İntak)
Atasözü Kullanma (İrsal-i Mesel)
Eğretileme (İstiare)
Soru Sorma (İstifham)
Türetme (İştikak)
Dudak Değmez (Lebdeğmez)
Sıralı Açıklama (Leff-ü Neşr)
Seslenme (Nida)
İç Kafiye (Seci)
Bilmezlikten Gelme (Tecahül-i Arif)
Hatırlatma (Telmih)
Yineleme (Tekrir)
Uygunluk (Tenasüp)
Amacı Gizleme (Tevriye)
Karşıtlık (Tezat)
Yansıtma (Akis)
Ses Tekrarı (Aliterasyon)
Asonans
İham
EDEBÎ AKIMLAR
Divan Edebiyatındaki Akımlar
Sebk-i Hindi Akımı
Hikemi Tarz
Mahallileşme / Türki Basit Akımı
Cumhuriyet / Halk Edebiyatındaki Akımlar
Birinci Eskiler
Memleket Edebiyatı
Gözlemci Gerçekçiler
Folklorik ve Hamasi Şiir
Marksist Şiir Akımı
Mistik Şiir
Yedi Meşaleciler
Garip Akımı
İkinci Yeniler
Hisarcılar
Maviciler
Beş Hececiler
Son Dönem Türk Şiiri
Yeni Lisan / Ömer Seyfettin
Yeni Lisan Makalesi
Yeni Lisan Makalesinin Özellikleri
Dünya Edebiyatındaki Akımlar
Dadaizm (Kuralsızlık)
Egzistansiyalizm (Varoluşçuluk)
Ekspresyonizm (Dışavurumculuk)
Empresyonizm (İzlenimcilik)
Entüisyonizm (Sezgicilik)
Fütürizm (Gelecekçilik)
Klasisizm (Kuralcılık)
Kübizm
Letrizm (Harfçilik)
Natüralizm (Doğalcılık)
Hümanizm (İnsancıllık)
Parnasizm (Şiirde Gerçekçilik)
Realizm (Gerçekçilik)
Romantizm (Coşumculuk)
Sembolizm (Simgecilik)
Sürrealizm (Gerçeküstücülük)
EDEBÎ TÜRLER
Masal
Hikaye
Roman
Destan
Efsane
Deneme
Makale
Şiir
Anı
Biyografi
Otobiyografi
Söyleşi
Mektup
Haber Yazısı
Gezi Yazısı
Tiyatro
Fıkra
Eleştiri
Günlük
Nutuk
Ağıt
Mani
Ninni
Tekerleme
Rapor
Özgeçmiş
Dilekçe
Metinlerin Sınıflandırması
Edebi Metinler / Sanat Metinleri
Öğretici Metinler
ÇOCUK EDEBİYATI
Çocuk Edebiyatı Nedir?
Çocuk Edebiyatı Niçin Önemlidir?
Türkiye’de Çocuk Edebiyatı
Çocuk Edebiyatı’nın gelişimi
Çocuk ve Kitap
Çocuk Edebiyatının Amaçları ve Katkıları
Türk Çocuk Kitabı Yazar ve Şairleri
ŞİİR BİLGİSİ
Şiir Nedir? – Özellikleri
Şiir Türleri
Şiirin Özellikleri
Şiirde Gerçeklik ve Anlam
Şiirde Tema ve Konu
Şiir Dili
Şiir ve Gelenek
Metin ve Şair
Şiir ve Yorum
Saf (Öz) Şiir
Şiir Sanatı Üzerine
Uyak (Kafiye)
– Uyak Nedir?
– Uyak Türleri
– Kafiye Örgüsü
– Redif
Ölçü (Vezin)
– Hece Ölçüsü
– Aruz Ölçüsü
– Serbest Ölçü
Yararlı Sayfalar
İstiklal Marşı
Hızlı Okuma
Okuma Alışkanlığı
Yüz Temel Eser
Kitap Özetleri
Özlü Sözler
Biyografiler
Edebiyat Sunuları
DİL – ANLATIM KONULARI
Dil Kavramı
Dil Nedir?
Lehçe / Şive Nedir?
Dillerin Kökeni
Dillerin Doğuşu
Dil Türleri
Yapay Diller
Argo Nedir?
Jargon / Özel Dil
Ortak Dil
Yazı Dili
Konuşma Dili
Şiir Dili
Devlet Dili
Eğitim ve Bilim Dili
Edebiyat Dili
Radyo ve Televizyon Dili
İnternet ve Kısa Mesaj Dili
Dilin İşlevleri Nelerdir?
Dilin Temel İşlevleri
Dilde Varyasyon
Dil ve Mantık İlişkisi
Dil ve Toplum İlişkisi
Dil ve Düşünce İlişkisi
Dil ve Kültür İlişkisi
Sözlü Anlatım
Hazırlıklı Konuşmalar
Hazırlıksız Konuşmalar
Açılış ve Takdim Konuşmaları
Konferans
Bilgi Şöleni (Sempozyum)
Bildiri
Anket
Açık Oturum
Panel
Forum
Söylev (Hitabet)
Münazara Nedir?
Münazara Nasıl Yapılır?
Diksiyon Tekerlemeleri
Güzel ve Etkili Konuşma
Yazılı Anlatım
Sözlü ve Yazılı Anlatımın Özellikleri
Yazılı Anlatımla Sözlü Anlatım Arasındaki Farklar
İyi Bir Konuşmacının Özellikleri
İyi Bir Yazarın Özellikleri
İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri
İyi Bir Okuyucunun Özellikleri
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Tanımlama
Örneklendirme
Karşılaştırma
Tanık Gösterme
Sayısal Verilerden Yararlanma
Benzetme
Somutlama
Soyutlama
Anlatım Biçimleri
Açıklama
Tartışma
Betimleme
Öyküleme
Anlatımın Özellikleri
Anlatıcı Türleri
Birinci Ağızdan Anlatım
Üçüncü Ağızdan Anlatım
İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatı
Sözlü Edebiyat
Yazılı Edebiyat
İslamiyet Sonrası Türk Edebiyatı
Divan Edebiyatı
Halk Edebiyatı
Karahanlı Dönemi Edebiyatı
Batı Etkisindeki Türk Edebiyatı
Tanzimat Edebiyatı
Servet-i Fünun Edebiyatı
Fecr-i Ati Edebiyatı
Milli Edebiyat
Beş Hececiler
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı
Yedi Meşaleciler
Garipçiler
İkinci Yeniciler
Toplumcu Gerçekçiler
Maviciler
Hisarcılar
SÖZ SANATLARI
Benzetme (Teşbih)
Kişileştirme (Teşhis)
Abartma (Mübalağa)
Mecaz (Değişmece)
Ad Aktarması (Mecaz-ı Mürsel)
Cinas
Kinaye
Akrostiş Sanatı
Güzel Neden Bulma (Hüsn-i Talil)
Konuşturma (İntak)
Atasözü Kullanma (İrsal-i Mesel)
Eğretileme (İstiare)
Soru Sorma (İstifham)
Türetme (İştikak)
Dudak Değmez (Lebdeğmez)
Sıralı Açıklama (Leff-ü Neşr)
Seslenme (Nida)
İç Kafiye (Seci)
Bilmezlikten Gelme (Tecahül-i Arif)
Hatırlatma (Telmih)
Yineleme (Tekrir)
Uygunluk (Tenasüp)
Amacı Gizleme (Tevriye)
Karşıtlık (Tezat)
Yansıtma (Akis)
Ses Tekrarı (Aliterasyon)
Asonans
İham
EDEBÎ AKIMLAR
Divan Edebiyatındaki Akımlar
Sebk-i Hindi Akımı
Hikemi Tarz
Mahallileşme / Türki Basit Akımı
Cumhuriyet / Halk Edebiyatındaki Akımlar
Birinci Eskiler
Memleket Edebiyatı
Gözlemci Gerçekçiler
Folklorik ve Hamasi Şiir
Marksist Şiir Akımı
Mistik Şiir
Yedi Meşaleciler
Garip Akımı
İkinci Yeniler
Hisarcılar
Maviciler
Beş Hececiler
Son Dönem Türk Şiiri
Yeni Lisan / Ömer Seyfettin
Yeni Lisan Makalesi
Yeni Lisan Makalesinin Özellikleri
Dünya Edebiyatındaki Akımlar
Dadaizm (Kuralsızlık)
Egzistansiyalizm (Varoluşçuluk)
Ekspresyonizm (Dışavurumculuk)
Empresyonizm (İzlenimcilik)
Entüisyonizm (Sezgicilik)
Fütürizm (Gelecekçilik)
Klasisizm (Kuralcılık)
Kübizm
Letrizm (Harfçilik)
Natüralizm (Doğalcılık)
Hümanizm (İnsancıllık)
Parnasizm (Şiirde Gerçekçilik)
Realizm (Gerçekçilik)
Romantizm (Coşumculuk)
Sembolizm (Simgecilik)
Sürrealizm (Gerçeküstücülük)
EDEBÎ TÜRLER
Masal
Hikaye
Roman
Destan
Efsane
Deneme
Makale
Şiir
Anı
Biyografi
Otobiyografi
Söyleşi
Mektup
Haber Yazısı
Gezi Yazısı
Tiyatro
Fıkra
Eleştiri
Günlük
Nutuk
Ağıt
Mani
Ninni
Tekerleme
Rapor
Özgeçmiş
Dilekçe
Metinlerin Sınıflandırması
Edebi Metinler / Sanat Metinleri
Öğretici Metinler
ÇOCUK EDEBİYATI
Çocuk Edebiyatı Nedir?
Çocuk Edebiyatı Niçin Önemlidir?
Türkiye’de Çocuk Edebiyatı
Çocuk Edebiyatı’nın gelişimi
Çocuk ve Kitap
Çocuk Edebiyatının Amaçları ve Katkıları
Türk Çocuk Kitabı Yazar ve Şairleri
ŞİİR BİLGİSİ
Şiir Nedir? – Özellikleri
Şiir Türleri
Şiirin Özellikleri
Şiirde Gerçeklik ve Anlam
Şiirde Tema ve Konu
Şiir Dili
Şiir ve Gelenek
Metin ve Şair
Şiir ve Yorum
Saf (Öz) Şiir
Şiir Sanatı Üzerine
Uyak (Kafiye)
– Uyak Nedir?
– Uyak Türleri
– Kafiye Örgüsü
– Redif
Ölçü (Vezin)
– Hece Ölçüsü
– Aruz Ölçüsü
– Serbest Ölçü
Yararlı Sayfalar
İstiklal Marşı
Hızlı Okuma
Okuma Alışkanlığı
Yüz Temel Eser
Kitap Özetleri
Özlü Sözler
Biyografiler
Edebiyat Sunuları
DİL – ANLATIM KONULARI
Dil Kavramı
Dil Nedir?
Lehçe / Şive Nedir?
Dillerin Kökeni
Dillerin Doğuşu
Dil Türleri
Yapay Diller
Argo Nedir?
Jargon / Özel Dil
Ortak Dil
Yazı Dili
Konuşma Dili
Şiir Dili
Devlet Dili
Eğitim ve Bilim Dili
Edebiyat Dili
Radyo ve Televizyon Dili
İnternet ve Kısa Mesaj Dili
Dilin İşlevleri Nelerdir?
Dilin Temel İşlevleri
Dilde Varyasyon
Dil ve Mantık İlişkisi
Dil ve Toplum İlişkisi
Dil ve Düşünce İlişkisi
Dil ve Kültür İlişkisi
Sözlü Anlatım
Hazırlıklı Konuşmalar
Hazırlıksız Konuşmalar
Açılış ve Takdim Konuşmaları
Konferans
Bilgi Şöleni (Sempozyum)
Bildiri
Anket
Açık Oturum
Panel
Forum
Söylev (Hitabet)
Münazara Nedir?
Münazara Nasıl Yapılır?
Diksiyon Tekerlemeleri
Güzel ve Etkili Konuşma
Yazılı Anlatım
Sözlü ve Yazılı Anlatımın Özellikleri
Yazılı Anlatımla Sözlü Anlatım Arasındaki Farklar
İyi Bir Konuşmacının Özellikleri
İyi Bir Yazarın Özellikleri
İyi Bir Dinleyicinin Özellikleri
İyi Bir Okuyucunun Özellikleri
Düşünceyi Geliştirme Yolları
Tanımlama
Örneklendirme
Karşılaştırma
Tanık Gösterme
Sayısal Verilerden Yararlanma
Benzetme
Somutlama
Soyutlama
Anlatım Biçimleri
Açıklama
Tartışma
Betimleme
Öyküleme
Anlatımın Özellikleri
Anlatıcı Türleri
Birinci Ağızdan Anlatım
Üçüncü Ağızdan Anlatım
Sosyete Karadeniz ~ Sosyete Sözler ~ Sosyete Trend ~ Sosyete Travel
Görüş Ve Düşüncelerinizi Yoruma Yazıp Diğer Kullanıcılarımızla Paylaşabilirsiniz
Görüş Ve Düşüncelerinizi Yoruma Yazıp Diğer Kullanıcılarımızla Paylaşabilirsiniz
Yorumlar
Yorum Gönder
Yorum yaparken:
1. İçerik konusuyla alakalı olmasına özen gösterin.
2. Aktif link bırakmayın. (Hemen silinir!)
3. Yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
Konu ile ilgili olmayan sorularınız için ise Blogger Yardım veya İletişim sayfalarını kullanınız.